úterý 22. října 2013

.:Mlsky:. Kuskus s kuřecím


Krásný den,

dnes jsem si našla chvilku, abych vám mohla ukázat jeden snadný recept na chutný kuskus. Vím, že to teď s články na blogu dost vázne, ale jezdím pozdě z práce a spím cca 5 hodin denně, takže toho času není tolik, kolik bych si ho přála. :) Dneska je ale v práci poprvé volněji, proto jsem moc ráda, že můžu zase trošku něco napsat. Doufám, že budete mít chuť si recept vyzkoušet. :)

Postup je rychlý, jednoduchý, nezabere vám víc než půl hodinky včetně přípravy.

Potřebujeme:
- mraženou směs zeleniny (mrkev, kukuřice, hrášek, případně co vám chutná)
- jedno až dvě rajčata
- půlku cibule
- pažitku nebo jinou bylinku na zpestření
- kousek pečeného kuřete (např. od nedělního oběda...) :-D
- 250 g kuskusu
- olej
- sůl, pepř, koření na dochucení
Ve větší hluboké pánvi na troše oleje osmahneme směs zeleniny. Nasekáme cibuli a bylinky a vložíme do pánve. Průběžně mícháme a přidáme rajčata nakrájená na malé kousky. Necháme trošku podusit
a do zeleniny natrháme kousky kuřecího masa. Vše důkladně promícháme a necháme spojit chutě. Mezitím si připravíme kuskus podle návodu na krabici (promíchat s trochou soli a oleje, zalít horkou vodou a nechat chvíli stát pod pokličkou). Hotový kuskus vysypeme do pánve a promícháme se směsí. Dosolíme a dokořeníme podle chuti a vše ještě necháme krátce smažit. Na talíři dozdobíme kouskem bylinky a můžeme podávat. :)
Přítel všechno dlabe malou lžičkou, prý se mu pak zdá, že je toho víc. :D
Dobrou chuť! :)

Jídlo je skvělé do práce do krabičky - jak na ohřátí v mikrovlnce, tak za studena. A když navrch ještě nasypete trochu strouhaného sýra... Hmm... :)

Jak připravujete kuskus vy - naslano/nasladko? Podělte se se mnou o inspiraci! :)

4 komentáře:

  1. mňam :) miluju kuskus :) a zrovna včera jsem zjistila, že došel, tak vyrazím na nákup a chtěla bych zkusit ten celozrný :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se po něm můžu přímo utlouct! Ostatní těstoviny tolik nemusím, ale kuskus bych mohla od rána do večera. :) V Tescu mají akci na ten obyčejný, za 30 Kč. Ale ten celozrnný mě zajímá, asi se po něm kouknu, díky za tip! :)

      Vymazat
  2. vypadá to úžasně, dostala jsem na to chut, a vypadá to i dietně, takže snad nebude problém :) mám ted nařízenou dietu od doktora, abych si nezatěžovala žaludek..
    brzy si o uvařím :)

    http://oprirodnikosmetice.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou dietou Ti neporadím, Kristýnko, já jídlo moc neřeším a jím hlavně to, co mi chutná. :) Ale vesměs je tam zelenina, kuřecí a kuskus snad taky není moc těžký, uvidíš, jestli ti po tom bude dobře jako mně. :))

      Hezký den!
      Runa

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře! :)

Díky moderování komentářů si KAŽDÝ přečtu a žádný nepřehlédnu, žádný mi neunikne. :)