neděle 16. června 2013

.:Péče:. Čištění pleti

Krásnou neděli,
dnes vám povím o tématu, které je dle mého názoru v péči o pleť zásadní. Vzhledem k tomu,
v jakém prostředí žijeme a co s odpuštěním za svinstva se nám usazuje na pleti, je čištění nezbytné.
Jak samozřejmě se člověk každý den sprchuje, tak samozřejmě by si měl čistit i pleť. :)

Předem upozorňuji, že článek je dlooouhý. :D Kdo dočte na konec, má u mě virtuální bonbón. :)

Svoji pleť jsem v tomto ohledu celkem zanedbávala, jelikož jsem byla neznalá a navíc na našem trhu
je tolik druhů odličovadel a čistidel, že by se v tom čuník nevyznal. Než jsem poznala pro mě ty
správné a vhodné produkty, používala jsem ledasco. Od mýdel a mycích gelů přes různé pěny, ubrousky, odličovače, vodičky a nebo taky vůbec nic. :D Můj každodenní čisticí rituál se ustálil
na následujícím postupu:
Můj čisticí arzenál.
Tamponky střídám, ale tyhle jsou levné a poměrně dobré. Lilibe z drogerie Rossmann.



Ráno
1. Nestíhám, takže mi maximálně vyhovuje použít pouze jeden produkt - Pleťové tonikum pro suchou
a citlivou pleť od Ryoru. Stáhne nečistoty rozpustné ve vodě (pot), hydratuje a osvěží pleť. Voní trošku jako pánská voda po holení, což mně osobně vůbec nevadí, protože parfemace není silná
a z kůže ji téměř necítíte. Navíc tu vůni zbožňuji! :D Neustále přičichávám, je mi opravdu moc příjemná. :)
Navlhčím vatový tamponek a lehce přečistím celý obličej včetně očního okolí (neštípe!). Pak obvykle nanesu denní krém a případně pokračuji s make-upem. Důležité je ráno použít pouze tonikum (nebo pleťovou vodu) viz poznámka níže u třetího kroku večer. Někdo by se mohl pozastavit nad složením tohoto výrobku. Upřímně - já silikony a jiný "bordel" ve složení neřeším do té doby, než mi začne dělat neplechu na pleti. Tento výrobek mi maximálně vyhovuje, ač mám opravdu dost citlivou pleť, takže
za mě jednoznačně můžu doporučit. Koupila jsem v drogerii Rossmann v akci za 65 Kč, stálá cena
je nějakých 90 Kč za 200 ml.

Večer
1. Zde jsou dvě situace:
a) Přes den jsem byla nalíčená. Použiji vlhčené ubrousky pro miminka značky Babydream
z Rossmannu a lehce s nimi stáhnu "to nejhorší". Tyto ubrousky jsem si velmi oblíbila, jsou jemné, neštípou v očích, hezky jemňounce voní a jsou s aloe vera. Už jste jistě slyšeli na blozích oblíbenou
frázi "co je dobré na dětské zadečky, je dobré i pro mou pleť". :D Tak s tím souhlasím, protože ubrousky používám cca půl roku a nemám s nimi vůbec žádný problém. Jsou skvělé i s sebou
do kabelky, když si potřebujete narychlo otřít ruce nebo osvěžit obličej a krk (skladuji v krabičce
od filmu do foťáku, aby zůstaly vlhké). Dle mého názoru se vyrovnají i dražším značkám. Já jsem
je koupila v akci čtyř balení za 90 Kč. Jedno balení obsahuje 80 ks ubrousků, takže to mám
320 ubrousků, které mi vydrží přibližně rok a jeden vyjde na nějakých 28 haléřů. Neberte to.
b) Nelíčila jsem se. Ubrousky nejsou potřeba, přecházím na krok č. 2. :)


2. Opět dvě situace:
a) Je středa/čtvrtek nebo neděle. Dvakrát týdně dočišťuji pleť ještě pěnou Effaclar H od La Roche-Posay. Neděle je pro mě "kosmetický den", kdy provádím všechny ty nezbytné úkony, jako úprava obočí, epilace nohou, pleťová maska, manikúra atd. Někdy o tom napíšu. :) No a středa, případně čtvrtek podle situace jsou mezníky uprostřed týdne (středa pracovního, čtvrtek kalendářního),
které využívám pro případy jako "dvakrát týdně". Tak tedy pokud se nacházím v jednom z těchto dní, po sprše umyju obličej vodou (v tomto případě ano), protřepu pěnu, jedna dávka do dlaně stačí,
a nanesu na obličej. Pořádně promnu, pěna pěkně klouže a je lehká, takže to jde dobře. Přitlačím hlavně v oblasti nosu, kde se mi více tvoří černé tečky. Dávám pozor na oči a jejich okolí, tam
by se dostat neměla. Pěna se má opláchnout, ale mně více vyhovuje nejdříve setřít vatovým tamponkem a až pak smýt vodou. Když to neudělám, mám pěnu v puse, v nose, v očích... Velmi nepříjemná věc. :D
Tato pěna je pro mě jedním ze svatých grálů. Původně je určená pro mastnou a zároveň přesušenou pleť, kterou jsem mívala dřív. Nezáviděníhodné - nevyhovují vám krémy ani na suchou ani na mastnou pleť, takže radši nepoužíváte nic a jen chodíte a fňukáte. Teď jsem asi starší, protože jsem se ustálila
na termínu "suchá pleť" a jen občas se trochu zmastím v létě nebo při situacích, kdy se člověk obvykle potí. Nic strašného. Pěna mi však zůstala (skoro neubývá, haha) a teď je mou nejsilnější zbraní proti černým tečkám. Po použití mám póry krásně čisté bez teček. Malý zázrak. Seženete v lékárně asi za 380 Kč za 150 ml, což je poměrně pálka, ale funguje a jak jsem říkala - skoro neubývá. :)

b) Není středa/čtvrtek nebo neděle. Vynechám krok výše a pokračuji dál. :)


3. Odsud už je to každý den stejné. :) Na vodou navlhčený tamponek nanesu přiměřené množství Dvoufázové odličovací emulze od Ryoru, kterou jsem před tím protřepala, aby se smíchaly obě složky, důkladně odlíčím (pokud je to potřeba) a vyčistím pleť. Odstraní veškeré nečistoty rozpustné v tucích, jako je smog, zplodiny z aut a podobně a zvládne také řasenku, make-up
a prý i voděodolná líčidla (nepoužívám je, takže nemám vyzkoušeno). Emulze není parfemovaná
a je vhodná i pro citlivou pleť. Sice je trošičku mastnější, ale po čtvrtém kroku už tenhle problém nemám. :) Ráno by se tento výrobek používat neměl (pokud nemáte vyloženě přemaštěnou pleť), protože se přes noc na pleti vytvoří kvalitní ochranná kožní bariéra, kterou bychom tímto odlíčením zničili. Jak už jsem psala, emulze odstraňuje všechny nečistoty rozpustné v tucích, proto
je nezbytné ji používat i ve dnech, kdy se nelíčíme, takže se nemají na co vymlouvat ani muži. :) (Mimochodem, pro mě je mnohem přitažlivější muž, který o sebe dbá a pečuje, než nemyté chlévní zvířátko, které se bojí, aby náhodou nebylo nazýváno metrosexuálem. Zajímá mě váš názor, klidně rozviňte diskuzi v komentářích! :)) Dvoufázovou odličovací emulzi seženete v drogerii za cenu 120 Kč, já pořídila ve slevě za 80 Kč za 150 ml. :)


4. Opět použiji Pleťové tonikum pro suchou a citlivou pleť od Ryoru, a to stejným způsobem jako ráno. Pleť tím dočistím a krásně osvěžím. Namažu krémikem a jde se spát. :)


Doufám, že jste se něčím inspirovali a třeba i dozvěděli něco nového. Můžete mi napsat do komentářů, jak se o čištění pleti staráte vy. :)

Krásný den plný sluníčka

6 komentářů:

  1. Milá Runi, doufám, že dostanu bonbóny dva, protože jsem si článek přečetla dvakrát. Moc mě bavil. Tím spíš, že jsem na čistění trošku lajdák a lenoch, přestože mám doma plno odličovacích patlátek. Krásně jsem si početla a nainspirovala se. Děkuju ;-). ♥
    Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivinko, máš je mít! :) Jsem strašně moc ráda, že se článek líbil.

      Vymazat
  2. Teda Runi/Míšo, ty jsi pečlivá. Ten bonbón bys měla dostat ty!:-) Já se odličuji micelárkou a 1x týdně si dám na pleť bahno z mrtvého moře a 3x-4xtýdně používám čistící pěnu:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Zas tak pečlivá nejsem, občas se stane, že "rituál" vynechám. :)) Micelárku jsem ještě nezkoušela, je to asi jedna z věcí, co mě moc nepřitahuje, nevím proč. :D Třeba na ni jednou dojde. :) Smím se zeptat, jakouže to používáš pěnu? Kdyby byla levnější a adekvátní náhrada té od LRP, dám si říct! :)

      Vymazat
  3. To je super, jak sis to takhle rozdělila, chvíli mi trvalo, než jsem to pochopila(no prostě já, že:D). Musím říct, že mě hodně zaujala ta čistící pěna, ale koupi si ještě rozmyslím, přece jenom ta cena je vyšší. :)
    Ten dvojfázový odličovač mám taky a lepší odličovač na oči jsem zatím nevyzkoušela, pro mě je fakt top - opravdu skvěle odličuje i voděodolnou řasenku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, souhlasím! Ryor prostě válí. :) Taky mi odlíčí vše, a to bleskově. Jen jsem trochu nešikovná a skoro vždy si ho dostanu do očí a jak je v tom ten alkohol... :D Ale měnit nechci, jsem maximálně spokojená a ráda slyším, že vyhraje i nad voděodolnou řasenkou! :)
      Tu pěnu můžu za sebe doporučit. Mně na pleti dělá vážně zázraky. Nevím, jak se bude chovat třeba na mastné nebo problematické, ale pro tu moji je to zatím to nejlepší, co jsem potkala. :) Mně ji babička koupila na přání k narozeninám, sama bych si ji asi nepořídila, právě kvůli vyšší ceně. Ale jsem opravdu ráda, že ji mám a koupím stoprocentně další balení. :)

      Vymazat

Děkuji za Vaše komentáře! :)

Díky moderování komentářů si KAŽDÝ přečtu a žádný nepřehlédnu, žádný mi neunikne. :)